GHID PRACTIC – FOTOGRAFIILE DE PRODUS ALE AFACERII TALE

Ghid Practic

FOTOGRAFIILE DE PRODUS ALE MAGAZINULUI TĂU

Atunci când ne situăm în scaunul consumatorului și navigăm prin marea de oferte de pe internet, când suntem în căutarea unui produs, vrem să vedem cât mai multe imagini ale acestuia.

În era cumpărăturilor online, e important felul în care clientul ne percepe, iar percepția sa pornește de la imaginea afacerii noastre.  Este demonstrat că fotografiile de produs de calitate, cresc leadurile și rata de conversie. La polul opus, cu rezultate mai puțin bune, stau magazinele ce folosesc imagini de o calitate indoielnică, iar asta se reflectă direct în vânzările acestora. Așadar, am pregătit o serie de informații utile pentru cei ce vor să investească în imaginea afacerii lor și vor să își completeze descrierea produsului cu material vizual de calitate.

1. Verifică materialul vizual pe care îl ai la dispoziție pentru fiecare produs în parte.

Inainte de a încărca produsele in site-ul viitorului tău magazin, verifică ce material vizual ai la dispoziție pentru fiecare produs în parte. Uneori, anumiți producători îți pot oferi o serie de imagini realizate de ei, special, pentru produsul ce urmează să îl listezi în magazinul tau online. Dacă se întâmplă acest lucru, acordă atenție calității materialului primit de la ei, trece-l prin filtrul propriu, compară-l cu materialul altor magazine ce se ocupa cu vanzarea unui produs asemanator și decide-te dacă materialul tău vizual întrunește toate calitățiile pentru a atrage atenția potențialilor clienți.

check list - example

2.      Ce faci când nu ai la dispoziție nicio imagine de produs?

 

Există posibilitatea ca producătorul să fii chiar tu ori  să nu ai la dispoziție niciun fel de material vizual cu care să lucrezi în comercializarea produsului. Ai la dispoziție două variante:

                  A.  Îți creezi un setup în care realizezi singur fotografiile de produs;

                  B.  Apelezi la o echipă specializată;

În cazul  ”A” , pe lângă activitatea de viitor antreprenor trebuie să înveți o meserie nouă, aceea de fotograf, care include în linii mari: tehnici fotografice de realizare și tehnici de editare. Nu dezvoltăm cazul “A”, dar trebuie sa ai cunostintele necesare să iți poti asigura o calitate decentă a imaginilor cu care iți vei prezenta produsul.

Varianta “B” te scapă de o serie de griji, precum achiziția de echipament și învățarea unui domeniu nou și complex.  În plus, ai șansa de a deveni creativ. Ai idei bune, echipa studioului te ajută să implementezi cu o mai mare ușurință și iți oferă suport grație experienței pe care o au in domeniu. Nu ai idei? Echipa te poate ajuta și la capitolul asta, tot grație experientei.

3. Gândește-te cum poți folosi materialul vizual pe mai multe canale de promovare.

Pe lângă fotografiile simple (studio – fundal alb) este necesar să te gandești la o bancă de imagini pentru marketingul online. Ai nevoie de fotografii de stare cu produsul, în diverse stiluri de iluminare, în diverse situații, cu diverse fundaluri. Trebuie să analizezi pe ce canale îti vei prezenta produsele și să identifici grupuri tintă de persoane. Imaginile creative te vor ajuta să exprimi contextual ce ofera produsele tale și în același timp pot stimula alte simțuri pe lângă cel al văzului. Aici aș vrea să-ți propun un exercițiu de imaginație:

Avem doi vânzători de prosoape pentru baie și două situații fotografice, pe care te rog să ti le imaginezi :

 

  • Vânzătorul 1: folosește o imagine clară a unui prosop verde deschis pe fundal alb, produsul acoperă 70% din suprafața fotografiei.
  • Vânzătorul 2: folosește o imagine creativă pe lângă fotografia de studio clasică pe fundal alb. Doar că de data aceasta, prosopul verde deschis este așezat pe un corp de mobilier alb lucios care creează o reflexie fină la baza produsului. Prosopul este înconjurat de lumânări aprinse, iar în jurul său stau așezate coji de lămâie.

 

Care dintre imagini îți stimulează imaginația si îți conferă o senzație de relaxare? Parcă cea de-a doua situatie, te îndeamnă la un dus fierbinte în aroma cojilor de lămâie. 

Zilnic suntem bombardați de sute de propuneri de vânzare, atât în online cât și în offline. Ochiul nostru s-a obișnuit cu asaltul vânzătorilor și o parte din reclame trec neobservate. Este necesar să stimulăm și celelalte simțuri ale unui potential client pentru a îl câstiga alături de noi, iar asta presupune un efort în identificarea stimulilor la care ar putea răspunde. Este necesar să gândim cu atenție felul în care vor arăta fotografiile noastre, căci pot atrage clientii sau îi pot îndepărta. Fotografiile ne pot arunca în marea de imagini de care ne lovim la fiecare pas sau ne pot ajuta în creșterea afacerii.

4.   Documenteză-te

Identifică unde ai nevoie de fotografii (magazin online, blog, social media, materiale publicitare printate), forma și ce vrei să transmiți cu acestea.

Dacă alegi să le faci în regim propriu, cu un smartphone sau poate ceva echipament foto entry-level, nu amână procesul și apucă-te de treabă imediat ce ai mostrele produsului. Înainte de a fotografia produsele,  caută informații despre iluminarea produsului in fotografia de studio, unghiulația camerei și încearcă un program de editare foto. 

Dacă lucrezi cu o echipa de profesioniști, ce am spus anterior nu mai reprezintă  o problemă pentru tine. Scrie pe o foaie o serie de idei și discută-le cu echipa de la studio. Anumite produse au diverse particularități pe care fotograful e posibil să le omită dacă nu sunt discutate anterior sedinței foto. Este bine să le cunosti și să le prezinți fotografului. Ajută foarte mult să ai o întălnire în care se clarifică aceste aspecte.

5.   Pretul e important dar nu e factor decisiv.

S-a tot discutat pe această temă și este cât se poate de reală și corectă, imaginile unui produs comercializat, fie că vorbim de fotografie, video sau grafică, nu reprezintă o cheltuială ci o investiție. Imaginile reprezintă o unealtă prin care iți descrii produsul în amănunt celui ce urmează să îl cumpere. Totodată îți arăți interesul față de ceea ce vinzi. Cu cât materialul vizual are o calitate mai ridicată, cu atât clientul va fi mai dispus să plătească. Dacă nici tu nu acorzi atenție produsului pe care îl vinzi, nu poți avea pretenția de la un potențial cumpărător să și-l dorească, ținând cont că este prezentat într-o manieră slabă . Aici putem da un exemplu, precum mersul la restaurant: 

“Intri într-un local, ți se aduce meniul, felurile de mâncare au niste denumiri sofisticate, foarte atrăgătoare, iar alături găsești fotografia de prezentare în care mâncarea arată ca un terci pe o farfurie neîngrijită.”

Cu siguranță te ridici si pleci, chiar dacă e posibil să pierzi cel mai bun gust pe care l-ai fi încercat vreodată.  Așadar, consideră investiția în imagine ca pe o completare a produsului tău, nu ca pe un moft.

6.      Pune preț pe latura creativă a fotografiilor de produs.

Da, cu siguranță fotografia clasică de studio pe fundal alb este foarte importantă, mai ales că iți oferă posibilitatea tifetării (îndepărtării fundalului) și utilizarea imaginii într-un alt context. Trebuie să ți cont că ai nevoie de ceva skilluri în editare sau de un grafician, care sa te ajute în procesul acesta. Așadar, revenim la fotografia creativă. Dacă te decizi să lucrezi cu o echipă de profesioniști în fotografierea produselor și pregătirea imaginilor, întreabă de la început despre fotografiile creative și cum se pot obține.

Fotografiile creative vor pune produsul într-o lumină diferită. Clientul va identifica cu ajutorul lor o situație  reală ori ideală în care poate folosi produsul. De cele mai multe ori, cumpărăm pe baza impulsului și a stării pe care ne-o creează ceea ce vedem, auzim, mirosim sau atingem.

La fotografia creativă, limita e cerul. Câte idei atâtea metode de prezentare.

– Lumina caldă a unei lumânări;

– Aburul unei cafele care îți inundă nările doar la vederea fotografiei;

– O barcă, pe un lac situat între munți, unde un tânăr poartă căciula cool vândută de tine.

Fotografia de acest tip, este menită să atragă atenția într-un mod special față de fotografia standard, de studio. Este important de menționat că în funcție de complexitatea ideilor, costurile cresc exponențial, iar întregul proiect trebuie stabilit în cele mai mici detalii . Noi, cei de la Creative Wizards, am inclus un set de fotografii creative în prețul celor de studio tocmai pentru a veni în sprijinul clienților noștri.

7.  Întreabă de serviciile incluse în prețul fotografiilor: tifetare, corecție, redimensionare, etc.

Acestea sunt serviciile ce ar trebui să se regăsească în prețul fotografiilor de produs, in mod standard. Asigură-te că nu lipsește unul din ele  înainte să te bucuri de preț.

 

Nu uita să întrebi echipa cu care vei lucra, dacă se ocupă de tifetarea (îndepărtarea fundalului) fotografiilor obținute. Acest proces te ajută în utilizarea diversă a imaginilor. O parte din prestatori, oferă serviciul de tifetare,  cealaltă parte percepe un cost suplimentar pentru acest serviciu. Așadar, e bine să cunoști acest detaliu de la început. Albul poate avea multe nuanțe și nu ai vrea să existe discrepanțe între fundalul unor imagini față de celelalte. Trebuie să fie identice pentru ca aspectul site-ului să fie armonios și unitar.

E posibil ca unele produse să prezinte anumite imperfecțiuni. Față de client, nu este în regulă să minți cu o imagine a produsului manipulată exagerat, neconformă cu realitatea. În fotografiile de produs, detaliile se văd mult mai pronunțat decât putem noi să percepem cu ochiul liber. Pentru anumite produse, ai nevoie de corecție sau de îndepărtarea anumitor puncte de praf sau pete. Un sfat: atunci când selectezi produsele pentru fotografiere, ai grijă să trimiți către echipa foto cele mai bune mostre, iar aici avem câteva criterii:

–              ambalajul să nu aibă imperfecțiuni sau dacă există, să fie minime;

–              ambalajul să fie cel original, în care produsul ajunge  la client;

–              produsul din interiorul pachetului să nu aibă vicii de fabricație, să corespundă descrierii tale;

–              produsele cu accesorii să conțină tot ce este specificat pe ambalaj sau în descriere;

Mulți selleri își înscriu portofoliul de produse pe diferite marketplace-uri, iar fiecare marketplace are o serie de cerințe atunci când primește fotografiile produselor de la comerciant. Este necesar să discuți cu echipa cu care realizezi fotografiile de produs și să afli daca îți oferă suport în procesul de pregătire al fotografiilor pentru diverse medii.

8.      Verifică portofoliul celor cu care lucrezi și cere-le să îți arate un proiect finalizat.

 

În lipsa experienței în fotografie, vei fi tentat să alegi o echipă în funcție de preț. Ți-am oferit deja o serie de aspecte pe care să le ai vedere, atunci când ai de gând să faci această investiție. Este foarte important să vezi cum arată fotografiile lor într-un proiect real. Cere portofoliul de produse al unui client  sau o serie de imagini cu fotografii de produs.

9.      Ia în calcul, pe lângă fotografia de produs și o serie de videoclipuri.

 

Când spunem video, oamenii se gândesc la reclame în adevăratul sens al cuvântului. Adică o echipă întreagă de oameni care se ocupă de o producție complexă, cu locații multiple, actori, scenografie, etc.. Clar, ceva foarte scump, greu de susținut la început.

În cele mai multe cazuri, această descrierea e corectă. Dar videoclipurile pentru marketingul tău online pot fi și de altă natură, implicit nu atât de costisitoare.

Pentru fiecare produs în parte se pot realiza clipuri de 5-10 secunde, în care produsul este prezentat pe un fundal alb, în rotație sau static. Se poate poziționa produsul pe diverse texturi, în diferite momente ale zilei, iar partea frumoasă e că poți încerca să realizezi singur, un astfel de material cu mijloace proprii. Te poți gândi de asemenea la videoclipuri de 30-60 de secunde, pe modelul “how-to-use”, în care arăți cum se folosește.

Clipurile îți pot folosi în site-ul magazinului, inserate pe pagina de produs și în promovarea produsului pe facebook, instagram, youtube, s.a.m.d.. Cere sfatul celor cu care lucrezi.

Nu uita totusi, că un studio reprezintă un mediu controlat pentru lumină. Deține tehnică în mișcarea camerei, are  fundaluri special create pentru fotografie și videografie, iar cel mai important, ochiul unui profesionist. Omul sau echipa cu care alegi să lucrezi stie cum să pună produsul în cea mai bună lumină pentru a-i arăta valoarea.

E necesar să se înțeleagă că aceasta investiție poate să atragă clienți într-un magazin online sau poate să îi îndepărteze. Decizia de a cumpăra un produs se realizează fulgerător, iar primul contact al clientului atunci când ajunge într-un magazin online, este în directă legătură cu partea vizuală. O imagine de calitate înseamnă interes din partea comerciantului. Arată că își prețuiește produsul vândut. O bună parte din cei ce vizitează magazinele online, iau decizii bazate pe prima impresie, iar prima impresie și-o creează în câteva secunde de când au intrat pe site. Tot atât de repede pot părăsi magazinul tău online.

Așadar așteptăm oricând întrebări, iar dacă ai nevoie de suport în realizarea fotografiilor de produs pentru magazinul tău, îți oferim întregul nostru suport.

Leave a Reply

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AcceptPrivacy Settings

GDPR

This website uses cookies. We do not collect or share any data. Our cookies are for site security and traffic analytics only. If you’re ok with this, stay with us.